みやじ豚の最大のキーポイントは?
おいしいスモークサラミを作るには?
宮地君へ、やはり、あなたの会社も、みっつのカンパニーで、構成される@BirdMan Inc.
SEP 28, 2010
みっつのCompanyについて
http://birdman-hc.blogspot.com/
商品は? 情報
例は? 広義のパブリッシャーズ
ヒトは?
クリエイター、アーティスト、ミュージシャン、ライター、トランスレーター、フォトグラファー、アクター、、、
プロデューサー、コンダクター、ディレクター、エディター、チェッカー、エージェント、、、
ストアは?
iBooks Store, Kindle Store, TSUTAYA,,,
○Silk Company
http://birdman-sc.blogspot.com/
商品は? モノ
人は?
クリエイター、デザイナー、設計者、、、
職人、、、宝飾職人、服飾職人、、、
ストアは?
リアルショップ、Amazon、楽天、、、
○OfuMi Company
http://birdman-ofumi.blogspot.com/
商品は? サービス
人は?
クリエイター、デザイナー、、、
職人、、、料理人、バーテンダー、、、
ショップは?
バー、料理屋、レストラン、ライブハウス、シアター、、、
ao
Creator
http://ayosuke-cosmos.blogspot.com/
BirdMan Inc.
http://birdman-ao.blogspot.com/
2011年2月21日月曜日
電子ブックの購入は?
1.キーワード検索
興味がある分野のキーワード検索で、探す
例)クジラ
例)作家名
2.メルマガ
Amazon.co.jpのお客様へ、
以前「朝永 振一郎の『物理学とは何だろうか〈上〉 (岩波新書)』」をチェックされたの方に 青の物理学――
青の物理学――空色の謎をめぐる思索 ピーター・ペジック
|
こんな感じですが・・・
ソフトバンク・クリエイティブ
新電気がま桂子さん
どうですか?
2/15/2011
Sharpの戦略@けいこさんは電気がま
シャープのタブレット端末はガラパゴス(コード名:
ストアは?
大日本印刷系@書店、新聞は?
イオン系@スーパー
楽天は?
小売系
イオンは?
卸売系
なるほどね・・・
参考)桂子さん
ナニワ金融問題は?
パリスちゃんと契約するか?
どっちですか? 橋下さん?
早川新聞さんは? どうするの? 伊藤さん?
参考)正義さん
ソフトバンク・クリエイティブへ
翻訳権契約はできますか?
出版契約は?
参考)
その通りです@情報消費者
スマートフォンはコンピュータである、だから、賢い
ぷ~さん@iPhone
タブレット端末は電子ブックである
ウルフ@Kindle
iPadはモバイルPCである
ガガ@iPad
シアターツール@東京
東京仮事務所
○シアターツール
SONY Bravia&BluRay DVD Recorder
その通りです@情報生産者
モバイルPC@マニラ
インストールPC@福岡
土曜日, 11月 13, 2010
http://www.miyajibuta.com/
これは、面白い
農業は6K
きつい、きたない、きけん、くさい、かっこわるい、けんこんできない
明るい農業3K
かっこいい、・・・ 忘れた
つまり、農業は生産、出荷まで
付加価値が多いのは? 販売、消費
よって、まずは、実家の豚を使って、バーベキュー屋
経費を引いて、月3万円で、生活する@慶応大学卒の経営戦略
(僕も、似ている・・・ 実家で、家政婦、月3万円)
ブランドは、これだ、笑い
そして・・・
バリシステムの導入
2011年2月11日金曜日
バリシステム型アーティスト
雨の日に描いていた絵が高く売れるようになった
よって、絵描きを本業にして、百姓を副業にする
BirdMan Inc.の経営モデルも、同じです
箱モノ系は? Salon+ryoriYA?+nandemoYA? => 昔の本業、今の副業
Salon+ryoriYA? => OfuMI Company => 今の仕事場
百姓の役割分担
生産は家族が行う
料理は家族の誰かが行う、方法は家庭内ルールである
ひとりが担当しても、構わない、みなさんで、分担しても、構わない
料理はクリエイティブの原点である - 料理人はクリエイター
そして、晴耕雨読
絵を描いても、構わない、踊りをやっても、構わない、音楽をやってもかまわない
みなさんのひとりひとりが、好きなことをやれば良い
場合によっては、このようなアートは売れる、副業になります
これが、中小規模・専業農家の姿である - バリシステム
バリの民宿です
photo by Aoyagi YoSuKe
バリの飲食業です
Restaurant etc.
photo by Aoyagi YoSuKe
Posted by AO at 5:14 PM 0 comments Links to this post
Labels: AO photos
Tj's bar
photo by Aoyagi YoSuKe
バリの祭りです
kechak dance at Wulwaz
バリの夕日と朝日です
The sunset of Kuta beach
photo by Aoyagi YoSuKe
Posted by AO at 5:04 PM 0 comments Links to this post
Labels: AO photos
The morining of Kuta beach
Photo by Aoyagi YoSuKe
バリの絵です
MONDAY, AUGUST 9, 2010
Balinese Art, From Majapahit Kingdom to Recent History
Image via Wikipedia
Balinese art is art of Hindu-Javanese origin that grew from the work of artisans of the Majapahit Kingdom, with their expansion to Bali in the late 13th century. From the sixteenth until the twentieth centuries, the village of Kamasan, Klungkung (East Bali), was the centre of classical Balinese art. During the first part of the twentieth century, new varieties of Balinese art developed. Since the late twentieth century, Ubud and its neighboring villages established a reputation as the center of Balinese art. Ubud and Batuan are known for their paintings, Mas for their woodcarvings, Celuk for gold and silver smiths, and Batubulan for theirstone carvings. Covarrubias describes Balinese art as, "... a highly developed, although informal Baroque folk art that combines the peasant liveliness with the refinement of classicism of Hinduistic Java, but free of the conservative prejudice and with a new vitality fired by the exuberance of the demonic spirit of the tropical primitive." Eiseman correctly pointed out that Balinese art is actually carved, painted, woven, and prepared into objects intended for everyday use rather than as object d 'art.
Hindu-Javanese: Majapahit Kingdom
Recent history
Prior to 1920s, Balinese traditional paintings were restricted to what is now known as the Kamasan or Wayang style. It is a visual narrative of Hindu-Javanese epics: the Ramayana and Mahabharata, as well as a number of indigenous stories, such as the Panji narrative. These two-dimensional drawings are traditionally drawn on cloth or bark paper(Ulantaga paper) with natural dyes. The coloring is limited to available natural dyes: red, ochre, black, etc. In addition, the rendering of the figures and ornamentations must follow strictly prescribed rules, since they are mostly produced for religious articles and temple hangings. These paintings are produced collaboratively, and therefore mostly anonymously.
0 件のコメント:
コメントを投稿