6/22/2009
目標設定方法
10段の跳び箱を下から、徐々に積み上げていく。
最終目標は、10段・・・
5段から始めて、1段ずつ、あるいは、2段、3段くらいのチャレンジ目標を立てる。
そして、跳び箱をクリアしていく・・・
小学校時代に行った目標設定、および、目標クリアの方法です・・・
目標は設定しても、超えられないこともあるのは当然ですが、ベストを尽くす・・・
テレビ局の若手社員が悩んでいたので、アドバイスした。
そして、現代サッカーの戦略、チームプレイなども含めて、アドバイスした。
ふたりいたので、イメージは?
目指せ、ブラック・パンサー、ピンク・パンサー - チャレンジ・シンボル
そして、全日本チームの目標、ベスト4に対して、1段階上の銅メダルを目指せ~~~、チャレンジレベルを1段アップ
優勝 2勝
準優勝 1勝1敗
三位 1勝1敗
四位 2敗
ワールドカップには、三位決定戦があったよね?
チャレンジ目標1段アップ - いじわるじいさんサポーター、笑い
Aoyagi YoSuKe
Creator
銅メダルでも、金字塔である・・・
メキシコオリンピック - 銅メダル
ワールドカップ - 銅メダル(チャレンジ目標)
忘れるな! 失敗は成功の素
失敗を嘆くよりも、失敗した原因を分析して、失敗を繰り返さないようにする。このような作業が成功を生む。
アメリカの賢い方法とは? 失敗もキャリアである。
そして、自身を売り込むときには、前回はこれこれが原因で失敗した。よって、今回のプランでは、同様の失敗を繰り返すリスクが減る。
つまり、成功の確率が上がる・・・
アメリカ型ポジティブ・シンキング・ビジネス手法です・・・
失敗を嘆くより、成功の糧にせよ - アメリカン経営コンサルタント
6/24/2010
青団子は? コブラに食われる?
赤団子は引き分けで、決勝トーナメントへ
青団子は?
21世紀の最重要ポイント、ブレーンで負ける・・・
柔らか頭こそ、創造の原点・・・
6/14/2009
ペレ+アルファー
サッカー少年だった僕のヒーローは、やはり、ペレだ~~~
ペレのTシャツに注目~~~
ペレ+α
Be Ahead! 前進せよ!
Be Unique! 個性的であれ!
Be Creative! 創造的であれ!
Creator Aoyagi YoSuKe
日本サッカーの原点、ドイツのクラマーさんの3Bとは? つまり、サッカーの基本です。
そして、ペレ+αは、現代サッカーの3Bです・・・
クラマーさんの3B - 基本
Body Balance 体
Ball Control 技
Brain 脳
ペレ+αの3B - 応用
Be Ahead! 前進せよ!
Be Unique! 個性的であれ!
Be Creative! 創造的であれ!
基本は大事、応用はカナメ
です・・・
6月24日 21時36分 日本時間の25日未明に決勝トーナメント進出をかけて日本と対戦するデンマークの首都コペンハーゲンでは、市内の各地でテレビが設置されたり、代表チームのユニフォームを買う人が増えたりするなど、大一番を前に盛り上がりを見せています。 このうちコペンハーゲン市内のスポーツ用品店では、多くの人たちが代表チームのユニフォームを買い求め、店員は、「ここ数日は飛ぶように売れています」と話していました。ユニフォームには好きな選手の名前や背番号をプリントできるとあって、買い物客は、前の試合でゴールを決めたエースストライカーのベントナー選手などの名前をプリントしてもらっていました。また市庁舎前の広場では、現地時間24日の午後8時半から始まる日本戦を多くの市民に観戦してもらおうと大型のスクリーンが設置されたほか、市内の飲食店でも急きょテレビが用意されるなど、盛り上がりを見せています。広場で試合を観戦するという男性は「日本はスピードのあるチームですが、スピードではデンマークも負けていません」と話し、若い女性は「絶対にデンマークが勝ちます」と力を込めて話していました。デンマークは日本に勝つことが1次リーグ突破の条件となっていますが、過去3回の出場では、いずれも決勝トーナメントに進出しており、日本戦での勝利に国民の期待が高まっています。 コブラとは? コブラ派、コペンハーゲンなどの前衛芸術家集団 Co デンマーク・コペンハーゲン Br ベルギー・ブリュッセル A アムステルダム・オランダ コブラ派の共同アトリエ・・・ ヨ-ロッパで、コブラ派の美術はとても元気が良い。此処は、アムスの下町にあるコブラ派の画家達の、共同アトリエ。(出町千鶴子) 本家本元のコブラ派とは? (出典) http://www.cobra-museum.nl/en/cobra.html CoBrA, a dangerous snake? A cobra is indeed a dangerous snake, but here the word Cobra is derived from the French names of the cities of Copenhagen, Brussels and Amsterdam. The artists who founded the CoBrA group during a major international conference held in Paris in 1948 came from these three European capitals. A curled snake became the symbol of the movement. It was in the Paris café Notre Dame that Asger Jorn (from Copenhagen), Joseph Noiret and Christian Dotremont (from Brussels) and Constant, Corneille and Karel Appel (from Amsterdam) signed the manifesto 'La Cause était entendue’ (The Case was Heard). This manifesto, drawn up by Dotremont, was a response to a statement by the French Surrealists entitled 'La Cause est entendue' (The Case is Heard). In it Dotremont makes it clear they are no longer in agreement with the French artists. The CoBrA painters wanted to break new ground, preferring to work spontaneously and with the emphasis more on fantastic imagery. In 1951 the CoBrA movement was officially disbanded, yet during its short existence CoBrA rejuvenated Dutch modern art. Who are the Cobra artists? The core of the CoBrA group consisted of the aforementioned painters who had signed the manifesto. They were soon joined by many other artists and in the end over forty artists were members of the CoBrA movement or indirectly involved. Not only painters, but also sculptors, poets, photographers and filmmakers felt drawn to CoBrA’s aims. Below is an alphabetical list of the group’s leading members: from Denemarken: Mogens Balle, Ejler Bille, Henry Heerup, Egill Jacobsen, Carl-Henning Pedersen. from België: Pierre Alechinsky, Hugo Claus, Reinhoud d'Haese. from Nederland: Eugène Brands, Lucebert, Jan Nieuwenhuys, Anton Rooskens, Theo Wolvecamp. Artists from countries other than the original three also took part, including: Jean Michel Atlan (Algeria), Jacques Doucet (France), William Gear and Stephen Gilbert (Scotland), Karl Otto Götz (Germany) and Shinkichi Tajiri (America). The CoBrA style The CoBrA artists painted directly and spontaneously. Just like children, they wanted to work expressively without a preconceived plan, using their fantasy and much colour. They rebelled against the rules of the art academies and aimed at a form of art without constraint. They also explored working with all kinds of materials: the experimental was paramount. The Danish CoBrA artists were already experimenting well before the Second World War and Asger Jorn encouraged Constant Nieuwenhuys to do the same in the Netherlands. Subsequently, Constant, together with a band of artists that included Karel Appel and Corneille, set up the ‘Dutch Experimental Group’ on 16 July 1948 which became the CoBrA group on 8 November 1948. --- Creator Aoyagi YoSuKe 1.Cobra&BirdMan&Garuda コブラと鳥男とガルーダ コペンハーゲン+ブリュッセル+アムステルダム(ヨーロッパの自由都市の象徴、本家本元、アート集団Cobra派) 日本版コブラは、砂漠の毒蛇、インドの蛇使い、アラブの蛇使い、ぴ~~~、ひょろろ、コブラよ踊れ~~~ 鳥男は鳥居を棲家にしていて、鳥居より飛び立つ(スパイダーマンの好敵手) 【Garuda 梵】ガルーダ 伝説上の巨鳥で、竜を常食とし、ヴィシュヌ神を乗せる。 鬼姫औ CoBrA http://artharbour-gaia.blogspot.com (The Gaia Art Harbour) 鳥男 औ Bird Man 鬼姫औ GaRuDa |
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